torsdag 10 oktober 2013

Huset

Jag har ju faktiskt inte skrivit om vårt hus här... Vi har ju gått och blivit husägare. Eller...några bankpapper kvar att skriva och så är det väl kanske inte så att vi äger huset utan vi lånar väl det av banken antar jag.
Sak samma, inget man orkar tänka på. Så länge vi betalar lite varje månad så har de ju faktiskt ingen rätt att kicka ut oss ur huset.
Häromdagen började jag flyttpacka. Packade sex lådor och insåg att det kommer krävas mååååånga lådor innan allt är packat och klart. Tur att det är ungefär en månad kvar innan stora flyttlasset går. Tillträde sker i slutet av den här månaden, men då vi har annat inplanerat de första helgerna i nästa månad så blir det inte flytt på en gång. Känns helt okej, hade nog varit annorlunda om det varit sommar. Nu bävar man mest för snöskottningen.





Där ska vi bo. Johan och jag. Dubbelt så stort som det vi har nu... Ser mest fram emot att ha ett speciellt musikrum, trädgården (jordgubbar, hallon, vinbär och äpplen finns redan!) och att vi kan ta emot en massa besökare.

Just nu går jag runt och klurar på vilken färg vi skulle vilja ha på fasaden. Inget vi kommer måla om direkt när vi flyttar in direkt, men det kommer inte vara gult med gröna knutar för evigt...

//

1 kommentar:

Mamma sa...

Så fint. Längtar tills vi kan komma upp och se det i verkligheten. Kram