måndag 15 juli 2013

Åter i norr

Idag rullade vi åter in i Lule.
Johan kom ner till mina föräldrar i onsdags då jag kom hem från en kort tripp till Stockholm. På torsdagen åkte vi två ut till Ön och njöt av solen och lugnet tillsammans. På fredagen hämtade vi mor, syster och pojkarna i land och stannade sedan ute till lördag kväll. Skönt att få njuta av den underbara ön så mycket som möjligt.
Pä söndagen rullade vi norrut med ett första stopp i Kramfors och sedan ett stopp för natten i Bureå. Idag tog vi god tid på oss med ett nostalgistopp i Pite innan vi äntligen var hemma.
Det är trevligt att vara på resande fot, men det är ta mig tusan rätt trevligt att komma hem också.

Vi har tillbringat kvällen med att packa upp, koka lingonsylt på bär som jag fick med mig från mor, baka pizza och så har jag lagt fram packningen till Kebnekajse-resan som blir till helgen. Johan har tyvärr skadat knät när han var ute och orienterade, så han kan inte följa med. Känns riktigt trist då jag hade sett fram emot att få spendera tre hela veckor tillsammans med honom, men nu får jag ta på mig ledarkepsen så de de två storstadsbrudarna Annika och Lania inte tappar bort sig i vildmarken.

Under min Stockholmstripp fick jag hälsa på Joel i "övernattningsstugan" han får bo i under sommaren. Han har det inte så dumt pojken...


Dagen efter det gick jag med Mor, Syster, pojkarna och extrasyskonen från Stockholm på Grönan i regn, regn och åter regn. Men det innebar att det inte var några köer, vilket var väldigt bra.

På Ön hade jag den bästa utsikten någonsin


Och här är min packning inför Keb. Nu är frågan: Vad har jag glömt?



//

1 kommentar:

Annika sa...

Ursäkta, men jag är då ingen storstadsbrud, fast jag bor i en storstad... Men SÅ glad att vi har dig med oss :D