tisdag 2 juni 2015

Jobb

Nu har jag börjat jobba igen. De senaste åtta månaderna har flugit iväg och det känns väldigt underligt att den längsta "ledigheten" jag någonsin haft är över. Att lämna båda mina pojkar sovandes i sängen på måndag morgon var riktigt jobbigt. Jag fattar inte att Johan inte har klagat mer.
Vad gäller mat så har vi inte kommit så mycket längre. Manfred har haft ganska gnälliga förmiddagar och eftermiddagar vad jag har förstått, sen har de kommit förbi mig på jobbet på lunchen så han har fått amma. Men Johan har i alla fall lyckats få i honom lite ersättning på eftermiddagarna, så det kanske blir bättre med hungern för den stackars lilla bäbisen. Imorgon jobbar jag bara halvdag och har tagit med en dator hem för att jobba hemma den stunden. Känns bra att kunna utnyttja all tid "hemifrån" till att jobba istället för en massa restid när man ska jobba kort dag. Dessutom känns det som att jag får mer gjort om jag sitter här hemma än om jag är på jobbet. Så otroligt mycket annat som sliter i en när man är där.

För ungefär en vecka sedan dök den första lilla tanden upp i lillprinsens mun. Vass som attans är den och självklart supersöt. Jag har försökt fånga den på kort, men det är lönlöst. Ni får lita på mig helt enkelt.


I helgen var vi i Skellefte och umgicks med Johans familj. Lördagen bjöd på finväder så då var vi på utflykt i skogen


Min älskade lilla gosse rullade ner från sängen häromdagen. Både barn och mamma grät kan jag säga. Extra jobbigt att beviset syns så extremt tydligt varje gång man tittar på honom. Mammahjärtat brister och skuldkänslorna byggs på.



//

Inga kommentarer: