torsdag 14 maj 2015

Villaliv

Den här veckan har handlat om villalivet kan man säga. I måndags åkte Manfred och jag till Rutviks handelsträdgård med Björn, Annika och Albert. Åh så underbart det är att gå omkring i ett hav av penséer, att se massor av olika sorters rosor stå där och bara vänta på en trädgård att sätta tänderna i, att drömma sig bort till den där enorma trädgården jag kommer ha till min herrgård. Jag hade inte tänkt handla alls, så jag kom bara hem med en klätterros, en rabarberplanta och tre olika sorters smultron.

I onsdags var det sista gången på babysimmet (Manfred fick sitt första diplom!) och sen fick jag en visning av Björn och Annikas trädgård vilket fick mig att bli ännu mer taggad på trädgårdsfix. Vi har dock inte lika mycket yta att leka med, men det lilla vi har kan man i alla fall fixa till lite så det passar oss bättre.

I övrigt har jag försökt använda den lilla tid som funnits över till att tvätta fasaden. Snart kommer pappa upp och ska hjälpa till att måla om huset och jag vill gärna att så mycket som möjligt av förarbetet är gjort då. Tyvärr är det skitväder här så det är inte så himlans roligt att jobba ute. Fast det går ju. Så länge det bara är tvättning av fasaden så spelar det ingen roll att det regnar, är blåsigt och kallt. Det är ju först när vi börjar måla som vädret kan ställa till det ordentligt.


Hoppis är poppis!

Ibland får man vara ute i det gröna och leka

Min lillgosse tycker om att amma...

...men vägrar äta annat


//

2 kommentarer:

Annika sa...

hehe den sista bilden på Manfred som vägrar äta. Kan han vara tydligare? Manfred det är gott med riktig mat jag lovar!!!

Mamma Fia sa...

:-D Manfred är mycket lik sin lilla kusin på den sista bilden. Går inte att misstolka och inte att förhandla med.